Малинська районна державна адміністрація

офіційний веб-сайт

Управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації інформує

Актуальні питання жителів району при заповненні заяви та декларації для призначення субсидії

— Які види грошових надходжень вважаються доходами і повинні бути включені в декларацію, а які – ні? Згідно зі змінами до чинного Положення про порядок надання населенню субсидій з 1 травня цього року для призначення субсидії сукупний дохід обчислюється виходячи з отриманих членами домогосподарства доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб, інформацію про які зазначено у Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, а також розмірів державної соціальної допомоги, що виплачуються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення (крім частини допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово, частини допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово). До доходів враховуватимуться: заробітна плата ( в тому числі нарахована, але не виплачена за 2014 рік - без урахування податку з доходів фізичних осіб), пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна, земельного паю в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції, дивіденди, проценти від розміщення депозитів тощо.

 

— Що робити, коли людина в квартирі зареєстрована, але не проживає? Субсидія розраховується, виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, яким нараховується плата за ЖКП, у тому числі осіб призваних на строкову військову службу. Комісіям при місцевих органах виконавчої влади надано право на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов сім’ї визначати кількість осіб для розрахунку субсидії у випадках, коли окремі особи з числа зареєстрованих фактично не проживають у житловому приміщенні і споживання комунальних послуг (води, газу, електроенергії) обчислюється засобами обліку. При прийнятті таких рішень враховується наявність документів, зокрема довідки, що підтверджують місце перебування особи в іншій адміністративно-територіальній одиниці у зв’язку з роботою, лікуванням, навчанням, довготривалим відрядженням, відбуванням покарання, довідки про оплату житлово-комунальних послуг в іншому житловому приміщенні. У Заяві необхідно відмітити чи розглядати питання призначення субсидії комісією, створеною місцевими органами влади, що здійснюється на підставі обстеження умов проживання сім’ї. Рішення про призначення (не призначення) субсидії приймається комісією після подання заяви, декларації, довідки, що підтверджує місце перебування особи та проведення обстеження матеріально-побутових умов сім'ї.

— За новими правилами право на субсидію отримають і безробітні, які не стоять на обліку в центрі зайнятості. Як буде розраховуватись їх прибуток? З 1 травня цього року із запровадженням удосконаленого порядку надання житлових субсидій скасовується обмеження щодо наявності у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють, не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні. Таким чином, для працездатних осіб, середньомісячний дохід яких протягом періоду, за який визначається сукупний дохід, менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на такий період, у розрахунок субсидії за кожний місяць зазначеного періоду включається місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді (тобто 1218 грн.). Виняток:(крім осіб, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, вищих навчальних закладах; осіб, призваних на строкову військову службу – у разі відсутності доходів).

— На субсидію можуть подавати документи і люди, які наймають житло. За яких умов? Дійсно, з 1 травня отримають право на субсидію особи, які проживають у житловому приміщенні на підставі договору найму (оренди) житла, і на яких відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг. При цьому разом із заявою і декларацією подається договір найму (оренди) житла. Важливо в договорі оренди житла повинні бути зазначені всі особи, які проживають в даному житловому приміщенні. Якщо наприклад через 2 місяці закінчується термін дії договору оренди то заявник повинен повідомити УПСЗН району або ж у разі продовження дії договору надати його до УПСЗН).

- Кому призначається субсидія? - одному з членів домогосподарства, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації; - особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, і на яку відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг. . В окремих випадках субсидія може призначатися іншій особі, зареєстрованій (або фактично проживаючій) у житловому приміщенні (будинку), а також індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але які сплачують вартість одержуваних житлово-комунальних послуг. Призначення субсидії такій особі здійснюється на підставі рішень районної комісії та актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

- Субсидія на послуги надається лише в межах соціальних норм. А якщо пенсіонер проживає в будинку розмір якого 65 кв.м.? Соціальну норму житла для надання субсидій встановлено у розмірі 13,65 кв. м площі на одну особу та додатково 35,22 кв. м на домогосподарство, тобто 48,87 кв. м на одну особу. Проте відбулися зміни для непрацездатних осіб, які проживають самі, це – інваліди, діти або пенсіонери. Ця категорія осіб може отримати субсидію на понаднормову площу на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов за рішенням районної комісії. Важливо рішення переглядаєтся у разі працевлаштування даних осіб, зміни складу зареєстрованих або виникнення інших доходів.

- Чи можна для призначення субсидії врахувати дохід за 6 місяців, так як заробітна плата зменшилась? Так, за бажанням громадян субсидія для відшкодування витрат на оплату ЖКП призначється на основі середньомісячного (за 6 місяців, що передують місяцю звернення) сукупного доходу осіб, у разі надання довідок про доходи цих осіб за вказаний період за формами , затвердженими Мінсоцполітики. Субсидія для відшкодування витрат для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається на основі річного доходу членів домогосподарства за попередній календарний рік.

- Я працюючий пенсіонер, планую залишити роботу, Чи потрібно когось повідомляти про це ? Так, якщо Вам призначено субсидію. Громадянин якому призначено субсидію, зобовязаний проягом місяця інформувати органи соціального захисту про зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, їх соціального статусу, змни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або послуг, що перевищує 50 тис.грн. Якщо від заявника надійшло повідомлення про зміни складу зареєстрованих осіб, переліку послуг субсидія має бути перепризначена на підставі звернення особи на новий період. Якщо від заявника надійшло повідомлення про зміни соціального статусу, джерел доходу, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень, то така інформація враховується при призначенні субсидії на наступний період, після закінчення терміну діючої.

— Що робити, якщо субсидію вже отримували? Якщо Ви отримували субсидію протягом опалювального періоду 2014/2015 років і у Вас не змінилися обставини, за яких призначалася субсидія, то на наступний період субсидія призначається на підставі раніше поданих документів, без необхідності повторного звернення до управління праці та соціального захисту населення і подання Заяви та Декларації.

— Хто має право отримати субсидію? Чинним Положенням про порядок надання субсидій визначено, що субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу. Детальніше про те, який розмір платежу буде платити сім'я у разі призначення житлової субсидії в залежності від кількості зареєстрованих осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, можна дізнатися на сайті обласної державної адміністрації. Розмір субсидії розраховується як різниця між розміром плати зажитлово-комунальні послуги за соціальними нормативами та розміром обов’язкового платежу.

— Якщо одна людина є власником двох об’єктів нерухомості, як оформити субсидію: на один об’єкт нерухомості (за вибором власника ), чи зазначати при цьому другий об’єкт нерухомості? На два об’єкти, вказуючи окремо кожен? Які норми споживання будуть враховуватися при цьому? Житлова субсидія може бути призначена управлінням праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації особи.

- Чи потрібно платити за послуги в разі виникнення переплати за рахунок субсидії? Постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій» внесла зміни до чинного Положення про порядок надання субсидій. Сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.

- Що буде в разі неправильно заповненої декларації? Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про зміни, зазначені у пункті 14 Положення ( зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, їх соціального статусу, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або послуг, що перевищує 50 тис.грн.), повертається ним у подвійному розмірі за вимогою органу, що призначив субсидію.

- При заповненні бланку декларації недостатньо граф для вписання доходів. Де можна взяти бланк? Бланки декларації розміщено на веб сайті облдержадміністрації, райдержадміністрації, районної ради, тому можна додати графи до відповідних розділів Декларації та роздрукувати.